2009. augusztus 5., szerda

Shumen Open 2009

Sikerült kijutnunk a bulgáriai Shumen-be ahol ismét megismerhettünk
új starthelyeket, és sok új barátra tettünk szert. Itt jegyezném meg hogy a túra nem jött volna létre ha a Kedvesem nem vesz ki szabadságot és "nem enged el" :) Öten vágtunk neki az útnak (Rácz Gabi, Barth Sanya, Máté Zoli, Nagy Sanya, Én). Románia felől közelítettük mert Szerbia felé hosszabb lett volna az út na meg az autópálya díj sem olcsó arrafelé. Az utazás gyorsnak mondható mert 67 km/h átlagsebességet tudtunk menni a 850 km alatt. Ebben benne voltak a megállások pihenők. Reggel 9 re értünk a megadott címre, ahol a regisztráció volt és a szállásunk is egyben.
Daniel a verseny egyik szervezője megmutatta a szállásunkat és ekkor esett le először az állunk.
A Hotel szobáink légkondis, Tv, hűtő ratta bútoros nagyon igényes szobák voltak. Zoliék kaptak egy 3 személyes szobát ketten, mi meg egy 2 szobás 4 férőhelyes szobát hárman. Személyenként 15 leva volt egy éjszakára (ez kb 2000 Ft) A Hotel aljában Bár és a pincében a verseny iroda volt. Regisztráltunk és megkaptuk a forduló pontokat, a térképet, és a névre szóló pólóinkat!!! Lassan szállingóztak a versenyzők Bulgária különböző területeiről. Gyors zuhanyzás után már mentünk is a starthelyre. A felszállító egy légkondis busz volt. A starthelyen minden nap megkaptuk a víz és fullos kajacsomagunkat.
1 Task. Starthely a Shumen városa fölött lévő hegyen. Az első napon kiosztottak nekünk gps jeladókat, hogy az esetleges nyelvi nehézségek és helyismeret hiánya miatt ne legyen probléma a visszaszállításnál. Első nap nyílt feladat volt ahol csak annyit határoztak meg, hogy 270 fok irányba mindenki annyit repül amennyit tud. Nekem szépen összejött a start utáni kiemelkedés egy brutál 8-as lifttel :) de magasan láttuk, hogy nem lesz gyerekjáték, mert a felhők kezdtek túlfejlődni. Felhőszívásokban közlekedtünk. Alapon siklottunk +2 m/s os emelésben húzott fékekkel. Életemben először tekertem csepergő esőben de lenézve láttam magam alatt, hogy a "fürt" tekeri a termiket mint én. Így nem is izgatott az eső a kettes emelésben :) Sajna nem sokat mentem ezen a napon mégis élmény volt az új tájak felett repülni. Este megittuk a kötelező "Velkam Drinket" az Element tervezőivel és pilótáival és új barátságokat kötöttünk a nyelvi problémák ellenére. A pálinka ismét jó tolmácsnak bizonyult. :)
2. Taskot az erős hátszél miatt törölték így alkalmunk volt megnézni Shumen nevezességét a "Monument" emlékművet. Bulgária 1300 évfordulójára készítették ezt a hatalmas beton építményt. Délután meg elmentünk a tengerpartra lejtőzni, este pedig. Ivo (pilóta) csodálatos házának teraszán vacsoráztunk.

Albena soaring from Rácz Gábor on Vimeo.

3. Task Madara starthelyről startoltunk és ismét egy nyílt feladat volt a északi 00 irányba repülve a kurzuson. Nagyon jól indultunk és felhő alap +300 méterre sikerült emelkednünk és onnan megkezdeni a siklást a feladaton. Igen erős szembe szélben toltuk és ismét a bedurrant felhők nehezítették a repülésé. Én úgy döntöttem, hogy nem vállalom be az esőt és inkább visszarepültem Shumen városába.
4.Task ismét Madara volt a starthely. Kiírtak egy céltávot a tengerparton de sajnos senkinek nem sikerült megrepülni mert ismét túlfejlődött felhők között kellett repülni. A versenyt a bolgár versyenyzők el is nevezték "CB" opennek :) Gábor egyéni csúcsot repült 50 kilóméterrel.
A versenyen a négyes szám misztikusan kisértett bennünket. Barth Sanya összetett 4. helyen végzett, Rácz Gabi Széria 4. helyen, és az aunAIR csapat a 4. helyezést kapta.
Nagyon jól éreztük magunkat és ismét beigazolódott hogy kevés pénzből is lehet jó versenyen részt venni. Találkozunk 2010 ben! :)