2009. augusztus 24., hétfő

Koppanás

Egy szerencsés kimenetelű koppanás: Raska Open 2.nap nagyon berohadtam és minden kis termiket meg kellett fognom és persze a verseny hevében mindent meg akartam tenni a lerohadás ellen. A gerincen girheltünk Rácz Gabival és már sikerült 1400 méterig feltornásznom magam amikor elkezdtem siklani a hegyen lévő forduló pont felé láttam, hogy a hegyről lefelé fúj a szél. Alig haladtam és kezdtem megint ott lenni ahonnan 1,5 órával azelőtt kiszenvedtem magam. Mondtuk is rádión hogy elegünk van és elindultunk leszállni. Gábor alacsonyabban Kb 10 méterrel alattam előttem siklott a leszálló felé. A gps kb 50 km/h sebességet mutatott és éreztem hogy baromira elmerülök. Nem értettem, hogyan lehet mikor Gágor előttem siklik egy seria element AIR ernyővel én meg mögötte magasabbról berohadok a fullos cájgommal. :) Kezdett a B terv bevillanni mivel előttem egy kisebb domb volt fákkal és éreztem hogy ezt már igen alacsonyan fogom átrepülni. A fák között kerestem átjárót és vészleszállót. Megtaláltam az egyetlen átjárót és felkészültem a szlalomra illetve a fára szállás lehetőségére. De még mindig merültem és ekkor már csak az volt bennem hogy a domboldalt szemből fogom elérni trim sebességen. Fordulni nem lehetett ill alattam nulla leszálló volt és persze erdő. Megcéloztam a tisztást és a fékeket feltekertem hogy minél gyorsabban nullára húzzam az ernyőt ha leér a lábam. Gábor kb 10 méteren elsiklott a fák és a domb fölött és fordulózni kellett a leszállóban. Nekem nem adta ki és a domb tetejétől kb 1 méterre beleálltam a földbe. Teljesen sima landolás volt és az ernyő is pont jókor omlott össze, de a domb baromi meredek volt és hátra dőltem a meredeken majd oldalra és a fejem bevertem egy sziklába. Gyorsan felkeltem és csekkoltam hogy semmim nem fáj csak a fejemen éreztem hogy nagy ütést kaptam. Amikor kezdtem kibontani magam a beülőből láttam hogy csepeg a vér a fejemből és baromira ég a jobb arcom és a fülem. Leszedtem a rádióm és még a sisakom sem mertem levenni. Szóltam Gábornak hogy gáz van és kérjen segítséget. Közben a cuccom ott hagyva indultam a leszálló felé ahonnan pár pilóta és Gábor már szaladtak felém. Beparáztam hogy szétvertem a fejem és próbáltam valahogyan megnézni hogy mennyire van gáz. (napszemüvegeket kértem el hogy megnézzem) de csak a vért lehetett látni. Levettem a sisakom és Gábor széthúzta a véres fejem és azt mondta szerinte nincs szétnyílva a képem. Ekkor már az egyik ernyőszállító teherautó jött értem. A srácok rendezték a felszerelésem. A kocsinál megpróbáltam kimosakodni de még mindig nem tudtam mekkora a baj. A vérzés elállt és a fájdalom is csillapodott. Az emberek arcát csekkoltam és láttam, hogy nem paráznak így arra a következtetésre jutottam nem nagy a gáz. Zoki elvitt egy kórházba ahol ellátták a sebet az arcomon. Igazam lett és csak hámsérülés lett a képemen. Nem kellett varrni meg hasonló. Vissza felé meghívtak kajálni és közben telóztam a magyar csapatnak hogy nincs gáz és jövünk vissza a kórházból. Tudtam hogy mennek a hírek és azt akartam, hogy minél előbb megnyugodjanak. A sebet nem engedtem bekötni hogy másnap tudjam tolni a versenyen. A sisakomból és a napszemüvegemből is hiányzik egy darab és a fülvédő is átszakadt (LAZER) Nem állvédős sisakom van, Lehet hogy nem lett volna akkor ennyi bajom sem, de a siklóernyőzésben nincs lehet meg ha..... talán a fel nem vett maszkom is segített volna. Szóval a fülemből és a fél arcomból ledaráltam egy darabot. A fotózásoknál figyeltem hogy a szebbik képem legyen látható :) Másnap toltam egy célt és már semmi bajom nem volt. Az esti partykon kicsit hátrányban voltam a csajozásban :)) meg egy kicsit bedagadt a képem de úgy érzem szerencsésen megúsztam.....!!!! Az esetből mindenki annyit tanuljon amennyit akar. Én másnap is ugyan úgy és abban a felszerelésben repültem. Talán egy kicsit magasabban helyezkedek be a leszállóba mint előtte, de mást tanúságot nem látok. Vigyázzatok magatokra és használjatok sisakot! Csa! Amadé

Nincsenek megjegyzések: