2009. március 2., hétfő

Winter Cup beszámoló (friss)

Winter Cup mostani fordulója hozta a tőle elvárt színvonalat.
Szombaton reggel érkeztünk Lijakra 10 óra utazás után. (5-en) ill. már ketten előző nap kiutaztak.
A leszállóban kezdtek gyülekezni a célraszálló verseny résztvevői, amit szintén ebben az időpontban rendeztek.
Találkoztunk a két magyar pilótával (Orsy Laci + Dénes) akik elmondták, hogy pénteken 2 óra repülés volt, dobálós időben +15 C fokban.
A felszállítás után a szervező Gaspar gyorsan tartott egy eligazítást és toltuk is. 37 km cikk-cakk a hegy előtt. A feladat nagyon jó volt, mert sok variáció közül kellett az általad legjobbnak megítélt utat választani. Meg ízlelhettük az igazi tavaszt február utolsó napján. Gyakran tekertünk 5-7 m/s termikeket ill. A gps ben +7,9 m/s maradt :)
A start után rögtön kiemelkedtem és várakoztam a startcilinderben. Amikor "kinyílt a start" még nem indultam el mert benéztem a feladat tábla egy fontos részét. (Az idő mindenkinek elindult a start nyitása után és a versenyt az nyerte aki elsőnek a célba ért. Azt hittem egyéni időmérés van és az nyeri a versenyt aki a leggyorsabb.) Na de mindegy... mindig tanul az ember...
Szóval zúztuk és cikáztunk a hegy előtt a fordulópontok között. Az utolsó fordulópont felé mentem amikor kezdtem betojni, hogy kikoppanok, de jött egy kis termik amivel sikerült kiemelkednem 3-4 másik ernyővel. Sajnos nem tekertem ki koppra mert azt gondoltam, a pont már csak 3 km és ha megcsináltam majd visszafelé tekerek egy kicsit és beadja a célt is akkor.
Tévedtem! Megcsináltam az utolsó pontot és siklottam a cél felé. De a megmentő termik nem jött. Már azon kellett gondolkoznom meddig tudok siklani a város fölött és mikor kezdjek pánikolni a házak és a vezetékek fölött. Siklottam amíg lehetett és amikor már éreztem necces a dolog megláttam egy focipályát ahol éppen játszottak. Igen alacsonyan besiklottam a fák között szlalomozva és hangos "Sorry" kiáltásokkal betettem magam a pálya közepére. A bíró felemelte a kezét és megállította a meccset :))))) Hangos tapsvihar közepette kisétáltam a pálya szélére és mar játszottak is tovább. Orsy Laci jött értem és visszavitt a lészállóba. Útközben Székely Gyuszival beszéltem rádión aki gps hiba miatt ekkor mar nem versenyzéssel hanem örömrepüléssel töltötte a 3. óráját a levegőben. :) Zuzu is előkerült aki a DHV 1-2 (ppg) ernyővel szintén elérte az utolsó pontot. Nagyon jót repültünk!
Summa: Orsy Laci betolta a célba 2. helyen, Barth Sanya (30), Dénes (27), Zuzu (37), meg én (34) a cél előtt nem sokkal leszálltunk. Horák Gyuszi és Székely Gyuszi a gps-ek miatt inkább "örömrepültek".
Nagyon örültünk, hogy így búcsúztattuk a februárt! Mindenki elégedetten itta az esti pálinkát a szálláson, nagy sztorizások közepette.
Vasárnap reggel tudtuk meg, hogy a nap versenyzésre alkalmatlan így torolték de az idő repülésre megfelelő lehet. Rövid szakértés után mind a 7-en a starthelyen voltunk ismét. :) Kiirtunk egy szorgalmi feladatot magunknak és az esélytelenség nyugalmával elstartoltunk. Akik elsőnek startoltak azok sajna kikoppantak elég hamar de mire én startoltam már a napocska is segített kicsit. Sikerült kitekerni és a feladatunk egy részét megcsinálni. Teljesen zárt felhőzet alatt ismét brutal termikekkel találkoztam. 1,5 óra repülés után a többiekre gondolva elindultam a lészállóba ahol kaptam egy nagy NJAM-NJAM burgert a büfében... :))
Elégedetten indultunk haza.

Nincsenek megjegyzések: