2010. július 29., csütörtök

Biztonságtechnika

Tervezett időpontja:

ˇ Indulás - Tábor 2010 aug. 18 ( szerda hajnalban)

ˇ Hazaérkezés - Tábor 2010 aug. 22 (vasárnap késő este)

Kedves növendékeink és pilóták!

Engedjétek meg, hogy ezúton értesítsünk benneteket arról, hogy, 2010 ben is szervezünk B vizsga tábort Szlovéniába a festői szépségű Bohinjba! Itt nem csak felülről csodálhatjátok a gyönyörű vidéket! Biztonságos körülmények között (mentőmellényben a víz felett, csónakbiztosítással, elméleti képzéssel párhuzamosan, oktató segítségével, rádióirányítással) az összes B elemet végighúzhatjátok. Igény szerinti mentőernyő dobás és hajtogatás gyakorlat!

Gyertek velünk és tegyétek próbára magatokat és ismerjétek meg az ernyőtök határait!

249 eu

- kijutás kisbuszokkal
- 4 éjszaka campingben, (igény esetén apartmanokat tudunk bérelni ..... eu/ éjszaka többletköltséggel)
- felszállítás a starthelyre, akár napi 4-5 alkalommal is
- mentőmellény
- pmr rádió minden pilótának
- csónakbiztosítás elektromotoros csónakkal, hogy ha belesel időben ki is tudjunk húzni...
- elméleti és gyakorlati oktatás

Külön költségek:

-a helyi starthelypénzt (cca 2 eu/ nap)
-felszállításkor fizetendő, helyi behajtási díjat, 2009 ben 12 eu /kisbusz volt tehát 1.5 eu / fő alkalmanként aktuális infó hamarosan...
-étkezés

Jelentkezés:

Minél hamarabb jelezzétek részvételi szándékotokat.

A részvétel fontos feltétele az Atlasz extrém sport biztosítás, amelyet csoportosan kötünk meg. Ezen biztosítás teljes körű, nem csak az exrém sport eseményekre vonatkozik!

2010. július 22., csütörtök

Szeged CUP ACC Landing

FAI.2 Siklóenyős Célraszálló Verseny
Magyar Nemzeti Bajnokság
2010 szeptember 11-12
Szeged - Repülőtér

Szabályzat

Feliratkozni (Regisztráció) itt lehet.
Regisztrált Pilóták itt.
Részvételi díj - 30 euro

Juniorok 16 -21 éveseknek ingyenes a részvétel.

Nők - 20 euro
A szabályzat gerincét FAI Section 7 C képezi

HELYI SZABÁLYOK:
Szeged kupa egy olyan vetélkedő ,amelyen FAI licenszel rendelkező hazai és külföldi síklóernyősök vehetnek részt

BÜNTETÉSEK

Azok, akik nem tartják be a szervező bizottság által kijelölt indulási helyet és fegyelmet, azt kizárják az adott kategóriából vagy a versenyből.
Azok a sportolók, akik többször vétenek a szabályok ellen, vagy a repülés sorrendjében- a második kihágásnál eltávolítják a versenyből.

A síklóernyő engedély nélküli kicserélése 1000 pont büntetést jelent.

Tilos repülni teljes felszerelés nélkül: siklóernyő, protektoros beülő, mentőernyő, sisak.
A síklóernyőt kicserélni csak akkor lehet, ha teljesen megrongálódott és használhatatlanná vált.

Fellebbezéseket legkésőbb a verseny lezajlása után egy órán belül kell benyújtani írásban, és 10 euro befizetése esetén érvényes. Amennyiben igaza van a versenyzőnek a pénzt visszakapja.

METEOROLÓGIAI FELTÉTELEK
Ha a szél 7m / s meghaladja akkor a versenyt felfüggesztik.

DÍJAK:

Serlegeket és érmeket osztunk ki az első három helyezettnek, minden kategóriában:
Összetett és Nők.

MEGJEGYZÉS:
A startok csörlésből történnek. Minden pilótának rendelkeznie kell alkalmas kioldóval és csörlésből való jártassággal.

2010 szeptember 10 (péntek) edzőnapot tartunk a nevezett versenyzőknek.

A nevezési díj a csörlések költségeit is magában foglalja.
A szervezőknek jogukban áll a versenyzők megválogatása.

A nem versenyző síklóernyősök nem repülhetnek addig amíg a verseny tart, csak a verseny megkezdése előtt és a verseny befejezése után. A szabályok módosíthatók, amennyiben a szervezők úgy látják jónak.
SZERVEZŐK: ASE aunAIR

Versenyigazgató:
Auner Amade (Ami)
Rácz Gábor (Gaben)

Szállás lehetőség a Szeged repülőtéren sátorban
Bővebb információ telefonon:+36 703111610

A verseny média támogatója:

Látogatóknak programtervezet:

2010 szeptember 10-12-én Szegeden kerül megrendezésre a Siklóernyős Célraszálló Magyar Nemzeti Bajnokság.

Ezen a nemzetközi versenyen a hazai pilótákon kívül több ország versenyzői is jelen lesznek, hogy eldöntsék ki tud pontosabban leszállni siklóernyővel.

Feladatuk, hogy csörlős vontatással a levegőbe juttatott pilótáknak, körülbelül 100 méter magasságból egy 10 méter átmérőjű célkör közepébe kell leszállniuk.

A verseny helyszíne: A szeged repülőtér.

Időpont: péntek (szept 10.) edzőnap – regisztráció

szombat (szept 11) versenynap 9:00 - 13:00 ig (2 forduló)

15:00 – 19:00 ig (2 forduló)

vasárnap (szept 12) versenynap 9:00 – 13:00 ig (2 forduló)

15:00 órától eredmény hirdetés.


A verseny szervezője a szegedi AUNAIR Siklóernyős iskola.

A verseny fő támogatói:

-Fényes Pont Autókozmetika

-Dark Dog Energy Drink

-Kígyó Patika Szeged

-Szegedi Közlekedési Kft. a repülőtér üzemeltetője

-Csavarker Plusz Kft

-Intersport Magyarország

Média Támogatók:

Déliapró

Délmagyarország

Radio Plusz

2010. július 21., szerda

Program

A repülőtéren zajló Vitorlázó VB. edzőhete miatt csak 18-19 óra után tudunk gyakorló csörléseket húzni.
A Vb alatt pedig egyáltalán nem repülhetünk. Juli 24-aug 7 ig
A hétvégén Liga verseny lesz Egerben, ha az idő is engedi. A kezdőknek alkalmuk lehet Fedémesen gyakorolni egy oktató kollégám irányítása mellett, (szombaton) Vasárnap az ügyesebbek Egerből is lesiklásokat gyakorolhatnak, a felügyeletem alatt.
Szállás, szombaton este egyéni igényeknek megfelelően. A hétvégi utazás szintén egyéni szervezésben kell megoldani annak aki repülni akar.
Aug 2-7 között Szerbiában leszünk (Raska Open)

2010. július 19., hétfő

Kelet Szerbiai Open 2010

Végre tudok írni valamit!
20 magyar pilóta volt arra kíváncsi, hogy hogyan is zajlanak az általunk annyira szeretett Szerb versenyek.
Most megtudhatták! :))
Rövid gyors összefoglaló!
Pénteken 43 km -es feladat (sajnos nagyon kevés embernek sikerült még a min. ból is kisiklani) (törölt task)
Szombat
42 km feladat. (Galambos Laci és Party Csabi a körülményekhez képest kihozta az időből a maximumot, de ez kevés volt mert pilóták többsége el sem startolt vagy start után nem sokkal lerohadt. Ütött vágott az idő és a szél is erős volt. A csapatból is megtréfált pár embert. :) (Gabert láttuk a starthelyen fejjel lefelé nyújtott testtel. A feje kb 10 centire a földtől pedig csak ki akarta lobbantani az ernyőt!) (Az ablakot ki be csukogatták és talán össz vagy 20 percig lehetett startolni. A nap értéke a legjobbnak (G.Laci) ha jól emlékszem valami 170 pont. Akik elstartoltak azok 60 pont körül kaptak akik meg ki sem csomagoltak azok 0 ponttal kezdték a 3. napot.
Vasárnap
: 59 km aki szerencsés volt az a felhőben aki nem annyira az óriási girhelés után magasan, a ki nem volt az, az a leszállóban, aki pedig nagyon nem az a házak között :( Sokan megint lecurrantak ami egyszerűen sokkolta az embereket mert nem is volt tisztességes leszálló... (talán egy kiskert nagyságú...) Akiknek sikerült kiemelkedni azok léptek is tovább a taskon. Kisebb nagyobb eredménnyel. Páran egész jól mentünk. Én specko Gaber kölcsönkapott nyugi ernyőjével repülhettem együtt meg a starton bebaszódott Pedja haverom Kiwi Boomjával aki közben csatlakozott hozzánk. Nekünk nem volt egyértelmű a felhők között siklás.... Mindannyian voltunk nagyon de nagyon alacsonyan is de nem adtuk fel.:) Nekem sajnos a figyelmetlenségből adódott (nem tudtam mit keressek a szememmel a ponton) így gőzöm nem volt merre kellene mennem. A XCT mutatta de sajna nagyon számolta a szelet így nem is arra vezetett. és baromira jól jött volna ha pld előtte megnézem pontosan a térképet, és tudom is hova kell menni. Ebből eredt a baj hogy a végét elkúrtam és nem tekertem ki a csillagokba és nem vertem be ezer méter magasan nyugisan a célba. Mert ugye race versenynél ha nem tudsz elöl menni akkor a 2. megoldás, hogy bevered a célba. Na ennek ellenére nem adta be és Kiwi haverommal úgy ahogy kell kikoppantunk a cél előtt (én 2,1 km-re) na és beszopattuk Gabert is mert ő meg azt hitte mi tudjuk a tutit. De legalább neki 2km-en belül lett meg mert azért ráhagyott a vagányságunkra. :)
Na a summa: Betolták páran, (mi meg nem) :( de a célt ostromló első 10 ben pár magyar befigyelt :) (Orsy, G.Laci., PartyCsabi, Gaber, Én meg mr.SkyCountry volt a sorrend ha jól emlékszem. Na de én spec. jót repültem. 7,5 m/s maradt a trénerben és 2x (majdnem) felhőben is voltam. :)
A nap gyenge pontos lett talán 600+ pontot adott az elsőnek, mert a mezőny fele biztos berohadt abba a pici kiskertbe.... :(
A verseny papírforma szerint 2 task lett. de nem lesz nagy WPRS pont értéke az tuti.
Lényeg hogy jó helyen, jó emberekkel töltöttünk egy laza hétvégét.
mindenki megismerhette a Szerb pilóták vendégszeretetét.
1. Vlajko (SRB)
2. Galambos Laci
3. Orsy Laci
.
.
.
12. Ami
Pontos eredmény itt